Бахмацька міська рада
Бахмацький район, Чернігівська область

ОДПІ ІНФОРМУЄ

На обороноздатність країни платники направили 6,9 мільйона

Таку суму військового збору впродовж 9 місяців 2017 року забезпечили платники Бахмача на підтримку української армії. Заступник начальника – начальник Бахмацького відділення Прилуцької ОДПІ Олексій Батьківський зазначив, що рівень сплати більш ніж на 17 мільйон гривень перевищує минулорічний. При цьому у вересні поточного року спрямовано 821,5 тис. гривень.

– Військовий збір – це внесок кожного працюючого українця на підтримку та реформування Збройних Сил нашої держави. Зростання надходжень із цього платежу відбувається завдяки підвищенню мінімальної заробітної плати та завдяки сумлінності наших платників, – підкреслив Олексій Батьківський.

Цей платіж справляється із доходів, які відповідно до законодавства оподатковуються податком на доходи фізичних осіб. Зокрема, до них належать: заробітна плата, спадщина чи дарунки, виграші в лотерею, плата за надання майна в оренду та інші. У 2017 році ставка військового збору не змінилась і становить 1,5 відсотка.


Увага! Запрошуємо учнів 1-9 класів взяти участь у Мистецькому конкурсі

Університет державної фіскальної служби України (м. Ірпінь, Київська область) Ініціює проведення Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього»,

Метою проведення Конкурсу є популяризація податкової та митної грамотності, сприяння розвитку у дітей вміння висловлювати свою точку зору засобами художньої творчості, вчителям і батькам дати додаткову можливість організувати для школярів змістовне.

Однією з незалежних складових Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього» є Мистецький конкурс, що буде проходити серед учнів 1-9 класів (жовтень-листопад 2017 року).

Виставка робіт переможців та учасників Мистецького Конкурсу відбуватиметься в Університеті ДФС України під час проведення Днів відкритих дверей (21 жовтня та 18 листопада 2017 року).

Роботи переможців прикрасять книжку для дітей дошкільних навчальних закладів та загальноосвітніх навчальних закладів І—ПІ ступенів (початкова ланка) «Абетка Університету».


Як новоствореному платнику податків стати на облік у фіскальних органах

Особи, які вирішили розпочати власну справу, мають спочатку звернутися до державного реєстратора. Після внесення відомостей про реєстрацію юридичної особи або фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) відповідні відомості передаються до Державної фіскальної служби України (далі – ДФС). Робиться це у день проведення реєстраційної дії, для взяття на облік як платника податків та як страхувальника–платника ЄСВ.

На даний час інформаційна взаємодія між ЄДР та інформаційними системами ДФС здійснюється у робочий час з інтервалом не більше ніж 2 години.

Взяття на облік юридичних осіб та ФОП як платників податків та як платників єдиного внеску в контролюючих органах підтверджується відомостями, що оприлюднені на порталі електронних сервісів Мін’юсту.

Також дані про взяття на облік як платників податків юридичних осіб та ФОП та дані Реєстру страхувальників щоденно оприлюднюються на офіційному веб-сайті ДФС.

Довідково: взаємодія між органами ДФС та ЄДР здійснюється відповідно до наказу Мінюсту та Мінфіну України від 18.03.2016 №759/5/371 «Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України».


Продаж овочів і фруктів, вирощених на власній садибі, не оподатковується

Прилуцька ОДПІ нагадує, що відповідно до положень Податкового кодексу України, не оподатковуються доходи фізичних осіб, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції. При цьому така продукція має бути вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення:

- садівництва, для будівництва і обслуговування житлового будинку (присадибні ділянки), для індивідуального дачного будівництва. Звільнення від оподаткування поширюється і на випадки, коли власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує).

- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.

У разі перевищення розміру площі земельних ділянок більше 2 гектар, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах (за ставками – податок на доходи фізичних осіб - 18 % і військовим збором - 1,5 %).

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок (форма 3-ДФ, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 №32).

Оригінал довідки зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки. Довідка видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.


До бюджетів місцевих громад Бахмача спрямовано понад 1 мільйон гривень роздрібного акцизу

У січні-вересні 2017 року на платниками Бахмача сплачено 1,7 млн. грн.  роздрібного акцизу. Сума надходжень акцизного податку з роздрібної реалізації продукції перевищує індикативні показники на 626 тис.грн.

 «Звертаємось до жителів Бахмача пильнувати, чи відображають продавці підакцизної продукції суму 5-ти відсоткового акцизу. Оскільки фактичним платником цього податку є кожен споживач, то громадяни мають право перевірити наскільки добросовісним є продавець підакцизної продукції. Не лише належний контроль та якісне адмініструванням, а й відповідальна позиція кожного щодо обов’язковості сплати податків учасниками ринку повинна стати фундаментом для фінансової самостійності територіальних громад», - наголосив заступник начальника- начальник Бахмацького відділення Прилуцької ОДПІ Олексій Батьківський.


Сервіс ДФС України «Пульс» – на захисті інтересів платників

Прилуцька ОДПІ нагадує, що сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Пульс» приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів (далі – Інформація).

Заявники можуть надати Інформацію за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та на електронну пошту idd@sfs.gov.ua.

Інформація приймається цілодобово.

При наданні Інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному веб-порталі/субсайтах ДФС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів чи систем; відомості що надходить до ІДД ДФС електронною поштою щодо мінімізації сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного соціального внеску.


Прилуцька ДПІ нагадує роботодавцям

Прилуцька ОДПІ звертає увагу, що законодавчими  положеннями частини 3 статті 24 Кодексу законів про працю України (із змінами та доповненнями), визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та інформування Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається в порядку, визначеному постановою КМУ від 17.06.2015 №413 власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за встановленою формою до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.


Надходження ЄСВ протягом дев’яти місяців поточного року становлять 68,6 млн гривень

За січень – вересень 2017 року платниками податків Бахмацького відділення Прилуцької ОДПІ  забезпечено збір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в сумі 68,6 млн грн, що становить 221 відс. до доведеного індикативного показника – 37,6 млн гривень.

Отримані кошти єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування направляються на забезпечення соціальних потреб мешканців міста. А це, в першу чергу, пенсійні виплати, виплати в зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, виплати по безробіттю, виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням.  Тому, вкрай важливо, щоб усі роботодавці не допускали виплату заробітної плати «в конвертах», сумлінно ставились до своєчасної виплати заробітної плати, та відповідно сплати ЄСВ. 


Порядок ведення касової книги підприємством

З метою забезпечення здійснення розрахунків готівкою підприємства повинні мати касу.

Усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі.

Кожне підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).

Відокремлені підрозділи підприємств, які проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням її прибутковим касовим ордером, а також з видачі готівки на виплати, пов'язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами і відомостями, ведуть касову книгу.

Відокремлені підрозділи підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО або РК та веденням КОРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, касової книги не ведуть.

Аркуші касової книги мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені відбитком печатки підприємства (юридичної особи).

Кількість аркушів у касовій книзі засвідчується підписами керівника і головного бухгалтера підприємства (юридичної особи).

Записи в касовій книзі здійснюються у двох примірниках (через копіювальний папір) чорнилом темного кольору чорнильною або кульковою ручкою.

Перші примірники, що є невідривною частиною аркуша касової книги - "Вкладні аркуші касової книги", залишаються в касовій книзі.

Другі примірники, що є відривною частиною аркуша касової книги - "Звіт касира", є документом, за яким касири звітують щодо руху грошей у касі.

Перші і другі примірники мають однакові номери.

Записи в касовій книзі проводяться касиром за операціями одержання або видачі готівки за кожним касовим ордером і видатковою відомістю в день її надходження або видачі.

За відсутності руху готівки в касі протягом робочого дня записи в касовій книзі в цей день можуть не провадитися.

Підприємства за умови забезпечення належного зберігання касових документів можуть вести касову книгу в електронній формі за допомогою комп'ютерних засобів.

Контроль за правильним веденням касової книги покладається на головного бухгалтера або працівника підприємства, який на це уповноважений керівником.

Зазначена норма визначена п. 4 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затвердженого Постановою НБУ від 15.12.04 № 637.


Податкова знижка: отримуємо за обладнання автомобіля газовою установкою

Прилуцька ОДПІ нагадує, що відповідно до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, зокрема, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Згідно із Податковим кодексом України  понесені витрати враховуються відповідно до платіжних та розрахунковихдокументів. До них відносяться квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, копії договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Для отримання податкової знижки необхідно подати Декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік, затверджену Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до 31 грудня 2017 року.


Якісна та ефективна організація доступу до публічної інформації у Прилуцькій ОДПІ

Як зазначають в інспекції, доступ громадськості до інформації – це реалізація права кожної людини на вільне одержання та поширювання будь-якої інформації без втручання органів державної влади з метою зміцнення довіри громадян  суспільства  до органів управління.

Фахівці Прилуцької ОДПІ постійно здійснюють опрацювання, систематизацію, аналіз та контроль щодо задоволення запитів на публічну  інформацію та надають консультації під час оформлення запиту.

Також податківці нагадують, що письмовий запит подається в довільній формі, але обов’язково повинен містити:

- ім’я (найменування)  запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти;

- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Слід пам’ятати, що розпорядник інформації має надати відповідь на запитне пізніше п’яти робочих днів з дні отримання запиту.


Порядок інформування роботодавців про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги

Контролюючий орган, що здійснює аналіз показників податкової звітності, повідомляє роботодавцю інформацію про його працівників щодо:

- виявлених порушень застосування податкової соціальної пільги (далі – ПСП);

- позбавлення платника податку права на ПСП;

- відновлення його права на ПСП.

У зазначених випадках складається Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу за встановленою законодавствомформою.

Повідомлення про порушення вважається надісланим (врученим) роботодавцю – юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юрособи під підпис або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Якщо роботодавець - самозайнята особа, то Повідомлення має бути вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження з повідомленням про вручення.

Довідково: відповідні норми передбачені наказом Міністерства фінансів України від 19.05.2017 №514 «Про затвердження Порядку інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форми Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу». Документ набрав чинності 30.06.2017 року, з дня його офіційного опублікування в «Офіційному віснику України» № 51 від 30.06.2017 року.


За несвоєчасно сплачений Єдиний соціальний внесок застосовується фінансова та адміністративна відповідальність

Прилуцька ОДПІ  нагадує, що відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями  єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі ЄВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина одинадцята ст. 9 Закону № 2464).

Згідно з п. 6 частини першої ст. 1 Закону № 2464 суми ЄВ, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення (частина десята ст. 25 Закону № 2464).     

Штраф у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум ЄВ накладається за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄВ (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464).

За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми ЄВ одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується ЄВ (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум (п. 6 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464).

Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати ЄВ посадові особи платників ЄВ несуть адміністративну відповідальність (абзац другий частини першої ст. 26 Закону № 2464).

Згідно зі ст. 165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями:

Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.