Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесені зміни щодо порядку оприлюднення та подання фінансової звітності.

Так, пунктом 46.2 статті 46 ПКУ, передбачено, що платники податку на прибуток, які відповідно до Закону України від 16.07.1999 № 996 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»(далі-Закон № 966)  зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність і річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом повинні подати податковому органу:

–разом з податковою декларацією за відповідний річний податковий (звітний) період звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінансової звітності аудитором;

- річну фінансову звітність разом з аудиторським звітом, яка підлягає оприлюдненню, у строк не пізніше 10 червня року, наступного за звітним.

При цьому, оскільки ця зміна набрала чинності 23 травня 2020 року і граничний термін подання декларації та фінансової звітності за звітний період (2019 рік) вже минув, то вперше норма цього пункту щодо обов’язкового подання річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом у строк не пізніше 10 червня року, наступного за звітним, застосовується в теперішньому 2021 році за підсумками 2020 звітного року.

Відповідно до п. 3 ст. 14 Закону № 996, в залежності від категорії суб’єкта господарювання, фінзвітність разом з аудиторським висновком мають подавати:

- підприємства, що становлять суспільний інтерес (крім великих підприємств, які не є емітентами цінних паперів), публічні акціонерні товариства, суб'єкти природних монополій на загальнодержавному ринку та суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях – не пізніше ніж до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, мають оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі) та в інший спосіб у випадках, визначених законодавством;

- великі підприємства, які не є емітентами цінних паперів, та середні підприємства – не пізніше ніж до 1 червня року, що настає за звітним періодом, мають оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі);

- інші фінансові установи, що належать до мікропідприємств та малих підприємств – не пізніше ніж до 1 червня року, що настає за звітним періодом, мають оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком на власній веб-сторінці (у повному обсязі).

Отже, враховуючи зазначене вище, платники податку, на яких розповсюджується дія п. 3 ст. 14 Закону № 996, у строк не пізніше 10 червня року подають контролюючому органу річну фінансову звітність за 2020 рік разом з аудиторським висновком .

Якщо показники оприлюдненої разом з аудиторським звітом річної фінансової звітності зазнали змін порівняно з показниками тієї фінзвітності, що була подана разом з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за 2020 рік (до складання такого аудиторського звіту), та такі зміни вплинули на показники такої річної декларації, платники податку подають уточнюючу декларацію за 2020 рік у строк не пізніше 10 червня 2021 року.

У разі неподання (несвоєчасного подання) річної фінансової звітності разом з аудиторським звітом, яка підлягає оприлюдненню, застосовується відповідальність, передбачена п. 120.1 ПКУ для подання податкових декларацій (розрахунків). Штраф, передбачений цією нормою, становить 340 гривень, а за повторне порушення (якщо протягом року вже застосовувався такий штраф) – 1020 гривень.

Крім того, фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку) та її невід'ємною частиною ( п.46.2 чт.46  ПКУ).

Також, відповідно до п.7 додатку 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, одним з критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, за яким в Єдиному реєстрі податкових накладних зупиняється реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування є не подання  платником податку на прибуток до  контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

           

Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області