Фото без описуЖителі Бахмаччини часто скаржаться на те, що в деяких будинках світло вимикають періодично, а в інших воно є постійно. Чому одні зі світлом, а інші мають страждати? Про це пишуть в соцмережах, повідомляють на «гарячі» лінії, нарікають при особистих зустрічах з керівництвом громади або ж активно обговорюють між собою.

   Тож на зустрічі за участі старост старостинських округів, керівників підприємств критичної інфраструктури директор Бахмацького РЕМу Євгеній Федай відповів на найбільш поширені питання щодо дефіциту електрики, відключень світла за графіками та без них тощо.

   - Ситуація в енергетиці дуже складна, адже внаслідок російських атак Україна втратила половину генерації електроенергії. Розумію, що багатьох хвилює питання – чому одні будинки потрапляють у графіки відключення електроенергії постійно, а в інших світло не вимикають. Пояснюю: різні будинки можуть бути заживлені від різних ліній електропередач. Енергетики чергують лінії для вимкнення. Але якщо якісь будинки не вимикаються зовсім, то це свідчить про наявність об`єктів критичної інфраструктури на лінії, що живить ці будинки, до прикладу: лікарні, водоканалу, дитячого садочка. Мабуть, не треба пояснювати, чому не відключаємо від електропостачання дитячі садки, де є лише електроплити для приготування їжі, або ж лікарні, і чим це може загрожувати. Звісно, є ще окремі моменти, про які не пишуть у соцмережах, враховуючи, що ми живемо в умовах війни, адже наразі мова не про комфорт, а про безпеку.

   Бригади енергетиків не мають можливості виїжджати на певний об’єкт і вручну його відключати. Це просто нереально, та й призведе до справжнього колапсу. Але тут мова йде і про добровільне обмеження (самообмеження) у використанні електроенергії, її економне використання, особливо у пікові години. Це стосується тих споживачів, яким пощастило, бо їхні будинки приєднані до ліній, на яких знаходяться об'єкти критичної інфраструктури.

   До відома: із 50 ліній – 45 ліній відключають.

   Дійсно, іноді відключення триває довше, ніж зазначається. Річ у тім, що рішення щодо заживлення споживачів приймає НЕК «Укренерго». Тільки після отримання вказівки від регіонального диспетчера НЕК "Укренерго" фахівці "Чернігівобленерго" можуть відновити розподіл електричної енергії. Якщо відключення тривало довше, ніж очікувалося, це свідчить про те, що дефіцит електричної енергії зберігався. До того ж, час відключення та відновлення електропостачання може відрізнятись від заявленого на 20-30 хвилин. Таке відхилення пов’язане із технологічним процесом перемикання черг службами «Чернігівобленерго».

   Тож прохання до всіх - набратися терпіння. Складно, непросто, але ж ми маємо вистояти і перемогти.