Оформити / продовжити відстрочку можна через ЦНАП або «Резерв+»

  • 64

Фото без описуАдміністратори відділу "ЦНАП" міської ради приймають документи на відстрочку від військової служби під час мобілізації. Нові правила діють з 01 листопада 2025 року. Військовозобов'язаному, який має право на відстрочку необхідно мати власну електронну пошту й прийти особисто, а не його представнику.

    Відбулися зміни в законодавстві України, а саме — в законі України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" та постанові Кабінету міністрів від 16 травня 2024 року №560. Тепер військовозобов’язаний громадянин України може отримати відстрочку або самостійно через "Резерв+" або звернувшись до ЦНАПу, і адміністратор засобом порталу "Дія" допоможе сформувати заяву про отримання відстрочки".

    Відповідаємо на найпоширеніші питання.

    Як саме працює процес оформлення?

1. Приходите в ЦНАП з документами: паспорт, РНОКПП та пакетом документів за вашим типом відстрочки

2. Адміністратор через портал Дія відправляє ваші документи до ТЦК.

3. Система автоматично перевіряє, чи не подавали ви раніше заяву, яка ще на розгляді:

   Якщо є незакрита заява — нову подати не можна, треба чекати результат по попередній.

   Якщо немає, і ви маєте право на відстрочку — заяву автоматично передають до того ТЦК, де ви перебуваєте на обліку.

   4. Якщо ви не перебуваєте на обліку в ТЦК — рух заяви зупиняється. Повідомлення про це надійде до кабінету адміністратора ЦНАП на порталі Дія. Спочатку треба стати на облік в ТЦК за місцем проживання, і тільки потім подавати заяву про відстрочку.

5. Чекаєте на рішення ТЦК:

   Позитивна відповідь — користувач Резерв+ отримує сповіщення в застосунку, а відмітка про відстрочку автоматично з’являється в його електронному військово-обліковому документі. ТЦК відправляє результат у ЦНАП. ЦНАП друкує оновлений обліковий документ із відстрочкою та повідомляє вас про готовність. Його також можна оформити та роздрукувати через власний кабінет на порталі Дія або Резерв+.

   Негативна відповідь — адміністратору ЦНАП через портал Дія прийде повідомлення про відмову, а вам на електронну пошту — форма із зазначенням причини відмови, підписана КЕП ТЦК.

  А якщо я вже подавав заяву до ТЦК?

  Старі заяви, які ви подали до 1 листопада, розглядатимуться напряму ТЦК. Нові заяви подаються через ЦНАП або Резерв+.

  А онлайн все оформити можна?

    Так, 80% запитів про відстрочки можна отримати автоматично або оформити через мобільний застосунок Резерв+. Це швидше та зручніше. Перед походом у ЦНАП обов'язково перевірте, можливо, ваша відстрочка доступна онлайн, і вам не треба нікуди йти.

   Я можу подати заяву з-за кордону?

Подати заяву про відстрочку з-за кордону неможливо. У ЦНАП документи та заяву військовозобов’язаний подає особисто через адміністратора. Документи завантажуються на портал Дія та автоматично відправляються в ТЦК на розгляд.

   Як підтвердити, що я подав заяву про відстрочку через ЦНАП?

Підтвердженням подання заяви про відстрочку в ЦНАП є опис вхідного пакету документів (друкований документ), який видає адміністратор ЦНАП після приймання заяви.

   Чи можна подавати документи не за місцем реєстрації?

Подати заяву про відстрочку ви можете в будь-якому ЦНАПі, оскільки послуга є екстериторіальною.

Який термін розгляду заяви?

   Термін розгляду заяви — від семи до 15 днів. Впродовж цього часу військовозобов’язаний користується документом з ЦНАПу.

   Наголошуємо, що ЦНАП — це тільки точка приймання документів та видачі результату. Рішення про надання чи відмову у відстрочці ухвалює винятково ТЦК. Адміністратор ЦНАП отримує ваші документи, сканує їх та через портал Дія передає в електронній формі до відповідного ТЦК. Далі ви чекаєте на рішення від ТЦК.

   Працівники ЦНАПу не консультують щодо підстав для відстрочки й не перевіряють правомірність документів. У разі відмови у відстрочці офіційне рішення надійде на електронну пошту.